BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 22, 2009

Misscall(6)

Assalamualaikum..

Tip mengetahui telefon original


Helo evibodi..
Kini tibalah masanya saya menmberitahu anda semua tentang tip untuk mengetahui telefon anda original beserta kualitinya.Saya tau mungkin sesetengah daripada korang dah tau macam mana tapi bagi memenuhi ruang blog saya,saya pos kan juga cara-caranya...
so zasss....


Cara nya..

Dulu-dulu,pada papan papan kekunci anda,dail *#06#..Selepas itu,telefon anda akan mengeluarkan nombor siri(serial number) telefon anda.

Sesudah itu,apa yang anda perlu lakukan adalah...
Perhatikan nombor di kedudukan ke-7 dan nombor dikedudukan yang ke-8 dalam nombor siri telefon anda.

(xxxxxx??xxxxxxx)

Tafsirannya..

Jika no ke-7 dan ke-8 pada nombor siri telefon anda adalah 02 atau 20 ,ini bermakna pemasangan telefon anda adalah di Emirates dengan kualiti sangat teruk.

Jika no ke-7 dan ke-8 anda menunjukkan nombor 08 atau 80, telefon anda telah dipasang di Jerman dan kualitinya biasa sahaja(sederhana)

Jika no ke-7 dan ke-8 anda adalah bernombor 01 atau 10,telefo anda dipasang di Finland dan kualiti telefon anda adalah agak baik.



Jika telefon anda pada nombor ke-7 dan ke-8 nya ialah 00 , kualiti telefon anda adalah sangat baik dan dipasang oleh negara pengeluar telefon tersebut.

Jika nombor ke-7 dan ke-8 anda adalah 13 ,ini bermakna telefon anda dipasang di Azerbeijan dengan kualiti yang paling buruk.



Jika nombor ke-7 dan ke-8 anda adalah selain daripada nombor diatas, saya meminta maaf kerana saya pun tak tahu status telefon anda.

0 comments: