BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 8, 2009

Miss call (1)

Assalamualaikum..

Pasal telefon bimbit yang mungkin korang tak tau?


Bismillahirahmanirahim....
Fuh....terhasil juga blog aku ni.Bukan senang orang macam aku ni nak buat blog..bukan pandai mengarang pun..
tp xpe..."den toraiii..."Ni kalau bukan assigment aku,takdenye blog ni..alhamdulillah...sekurang-kurang ada gak pengalaman buat blog.

emmm...
sebab ni first aku buat blog,aku pun xtau nak mula camne jd aku citer sket pasal telefon bimbit yang mungkin korang tak tau?


pertama..


Nombor kecemasan


Korang tau nombor kecemasan???
'122' ..nombor ni sangat berguna kalau korang dalam keadaan kecemasan ker,nyawa korang di hujung tanduk ke,ada excident ke tup..tup..masa tu kredit korang xde tambah plak xde liputan plak tu,so bleh ah guna no. ni.Apa yang menariknye,korang boleh dail terus nombor ni walau dalam keadaan telefon korang masa tu papan kekuncinye berkunci(keypad lock)..x caye try..




kedua..

Bateri simpanan kecemasan..

Ni mesti ada yang tau cara ni..xpe aku post kan jugak untuk yang taktau.Taukah korang bateri tersembunyi pada telefon bimbit anda??telefon bimbit ada mengandungi bateri simpanan yang boleh digunakan disaat anda memerlukan pada waktu kecemasan.Ianya berfungsi memberi penambahan bateri sebanyak 50 peratus bateri tambahan .Telefon bimbit yang dah keluar alert "low batery" tu bleh ah coba..
Caranya..
Tekan kekunci *3370# dan tel korang restart balik dengan sedikit tambahan bateri..ni untuk tel jenama nokia je ni..
bateri tambahan ini akan dicas balik bila anda mengecas telefon korang..


ketiga...

Ni aku nak bagi secret code telefon korang.Ni kod untuk no siri telefon.
First korang dail *#06#.So keluarlah no siri telefon korang..
Ni apa guna nombor siri ni?
Gunanya...katakan telefon korang hilang,jadi korang telefon pusat servis telefon bimbit,bagi nombor siri tu kat diorang.Diorang akan blok telefon korang yang dicuri tu.Telefon korang yang dicuri tu xkan dapat digunakan sesapa pun walaupun dah tukar sim kad..
Dah kene blok xde sesapa lah bleh guna telefon tu..jual pun x laku dah..puas hati..


k ah story kali ni..6t lain kali aku misscall lagi..
bye2..

0 comments: